Converses Singulars amb Lídia Pujol

Descarrega el dossier aquí:   PDF (Enllaç)

Sinopsi

En aquests moments de desconfiança absoluta en el sistema i els mitjans de comunicació, davant la crisi de valors i la necessitat de veus compromeses per denunciar l’abús, vaig sentir la follia del enamorat vers les persones que generen confiança dient la veritat, tant si és convé com si no, convertint-se, al meu entendre, en referents d’Amor i Llibertat. Un do especial per la comunicació amorosa en tots ells em va fer sentir la necessitat de compartir aquests referents amb un tercer, el públic.

Així va néixer la idea de les Converses Singulars. Singulars perquè són un encontre entre paraula i música. A través d’un estudi del personatge, unes preguntes relacionades amb el seu compromís personal i social, unes cançons especialment seleccionades en relació amb els temes i la personalitat del convidat, i alguna sorpresa, us convidem a una aventura que no ha estat assajada. El que viurem, sigui el que sigui, serà una trobada “aquí i ara” entre el convidat, jo mateixa i vosaltres.

Teresa Forcades va ser el meu primer objectiu a raó del seu compromís amb la recerca constant de amor i llibertat, Amant lo be comú sobre lo be especial (Ramon Llull). Mayte Martín amb la seva radicalitat lliure de ser qui és contra l’homogeneïtzació del mercat, l’art. Santiago Auserón, músic, filòsof, pensador, tot un esportista d’elit en l’exercici respectuós i humil del criteri. Itziar González arquitecte i ex-regidora de Ciutat vella abandonà la falsa política de partits en mans del poder econòmic a la recerca del apoderament del poble. Marta Sibina i Albano Dantede cafèambllet, han desemmascarat un dels majors robatoris a la sanitat publica catalana de la història; Esther Vivas i Josep Mª Antentas membres de Revolta Global-Esquerra Anticapitalista, són des dels anys 90 compromesos activistes dels moviments socials alternatius. Visionaris-realistes de la necessitat radical d’un canvi estructural polític, són els inspiradors i cofundadors juntament amb Teresa Forcades i Arcadi Oliveres del Procés Constituent. Quatre persones que representen el periodisme i la política en estat pur.

Lídia Pujol

 


 

Fitxa artística

Lídia Pujol, veu.

Pau Figueres, guitarra.

Convidat

 

Oriol Marimon, so i llum.

Lídia Pujol, guió i direcció

 

Converses Singulars realitzades – Programes

  • 20/06/2012. Amb Lídia Pujol (col·laboració d’Elisenda Roca). Sala Muntaner (Barcelona)
  • 21/06/2012. Convidada Mayte Martín. Sala Muntaner (Barcelona)
  • 22/06/2012. Convidada Teresa Forcades. Sala Muntaner (Barcelona)
  • 24/06/2012. Convidat Santiago Auserón. Sala Muntaner (Barcelona)
  • 01/10/2012. Amb Teresa Forcades i Àngela Volpini. Moderadora Laia d’Ahumada. Teatre Goya Codorniu (Barcelona)
  • 27/01/2013. Convidada Itziar González. Monestir de Sant Pau del Camp (Barcelona)
  • 02/06/2013. Convidats: Josep Maria Antentas i Esther Vivas (activistes) i Marta Sibina i Albano Dante (revista Cafèambllet). Monestir de Sant Pau del Camp (Barcelona)

 

Premsa

LA VANGUARDIA- El nus de Lídia Pujol
15/06/12  PDF (Enllaç) 

 

LA VANGUARDIA- Nit de complicitats
22/06/12  PDF (Enllaç) 

 

TIME OUT- Entrevista
01/03/13  PDF (Enllaç) 

 

 

Imatges

Vídeos

Telenoticies TV3

Entrevista “Jo que sé”

A escena: El coratge de rev/bel·lar-se

Entrevista “Continuarà”

Entrevista BTV

Entrevista Matins