Amb motiu de la propera gira 2017 de Iter Luminis, tinc el goig de convidar-te a una nova convocatòria de les Trobades de Creació.
Com en altres ocasions, aquestes trobades van encaminades a compartir, amb qui ho desitgi,  l’essència i els aspectes fonamentals del meu projecte, interactuant i cantant junts, i fer arribar un missatge que parteix del bé comú com a font d’inspiració i orientació. 
Un exercici integral d’expressió artística, fonamentat en la comunicació de valors i la relació de la persona amb la comunitat, que es concretarà en treballar les veus, els cossos i la raó que els inspira, i també en la consciència d’allò que no es veu però que possibilita estructuralment l’espectacle: les tasques de producció, difusió, muntatge i desmuntatge.
 
La jornada es clourà amb la preparació i realització in situ d’un concert de Iter Luminis.
 
L’equip que guiarà la present edició som: Maria Josep Besson (professora i formadora de cant) al treball de veu, Sandra Ballbè (ballarina i actriu) al moviment escènic, Joan Figueres (músic i compositor) al treball musical, Laura Rubio (metgessa i teòloga) a la producció, i jo mateixa, a la direcció de l’espectacle.
 
La trobada tindrà lloc els dies  21, 22 i 23 d’abril al Casal la Salle de Veciana. Tres dies de creació intensiva en què compartirem una mateixa orientació vital i personal de viure l’art, a més d’intercanviar experiències i connectar amb diferents professionals de les arts escèniques, amb el desig que siguin per a tots un Camí de Llum / Iter Luminis i de perseverança.
Per a poder participar-hi no és imprescindible tenir coneixements de música o de teatre. Us sentireu millor si porteu roba còmoda i un bon somriure.

 

Lídia Pujol

 

Podeu fer les inscripcions contactant amb produccio@lidiapujol.com, fins al dia 7 d’abril.
 
 
 

Maria Josep Besson. Formadora de veu.

A través de la meva experiència treballant la veu, m’he adonat de la importància que té en el benestar de les persones.

Treballar la veu és un camí de consciència. La nostra veu es va formant segons les experiències viscudes. El treball vocal que proposo és desfer aquest camí per retrobar la veu natural. Cantar ens ajudarà en aquest procés.

Des del 2006 la major part de la meva feina està dedicada als tallers de dones, on, a part de retrobar la pròpia veu sense deixar de ser nosaltres, es treballa el cant conjunt, buscant sempre el propi so en  relació amb els altres.

De tot aquest treball grupal ha sorgit Dones per la Pau, on a través del cant fomentem valors que ens semblen essencials en el món actual com la bellesa,  la solidaritat,  l’amistat i l’amor.

Al juny del 2016 vaig participar en les Trobades de Creació juntament amb algunes dones del grup Dones per la Pau, i a la gira de l’Iter Luminis.  En aquesta experiència vaig poder conèixer molt de prop el treball de la Lídia i vam veure que podíem fer un camí conjunt.

Com a formadora de veu d’El Cor de Vallferosa de l’any 2016, vaig poder observar com cantar en el cor va enriquir a totes les participants. Poder viure l’experiència de formar part d’aquest espectacle professional va crear en elles un esperit de superació i unió.  És un camí de llum amb totes les tonalitats.

 

Sandra Ballbè. Ballarina i actriu.

Fa anys que treballo amb el cos. Primer va ser a través de la música, tocant un instrument, després a través  de la paraula  i el gest en el teatre. I finalment l’expressió corporal, el moviment i la dansa em van portar fins a mi. I em vaig trobar amb un cos ple de possibilitats plàstiques, expressives, i comunicatives. Senzillament em vaig enamorar del llenguatge del cos i  la seva poesia.

La meva pròpia experiència m’ha ensenyat que el treball  corporal obre espais en el cos, quasi sense voler. Ens porta a un estat emocional i energètic de benestar. Ens convida a descobrir la nostra part més visible, és un retrobament.

El treball corporal que proposo va encaminat a despertar i desplegar les pròpies habilitats corporals  i expressives. Però també a explorar les possibilitats del moviment en grup. De manera que el cor de veus  també  esdevingui un cor corpori, un cos col·lectiu, una escenografia viva, mòbil, humana, que acompanya l’escena i comunica, que  dialoga i està en relació  amb el missatge de l’espectacle, la música i l’espai.

 

Joan Figueres. Músic.

La música està present en tots els moments de la nostra vida.

El seu llenguatge és senzill com un joc de falda i complex com una ciència.

El seu poder encoratja les multituds i entendreix el cor més dur.

Amb una melodia treballem la terra, invoquem l’amor, plorem la mort o lloem Déu.

Amb el moviment bressem l’infant i trenem la dansa.

La música ennobleix la quotidianitat i dóna sentit al misteri. Ens ajuda a créixer individualment i col·lectivament.

La vida, amb música, és molt millor. La música, sense vida, no és res.