Lídia Pujol descobreix a Teresa Forcades a través del seu missatge crític sobre la grip A, i la considera radicalment, un referent necessari que cal compartir i donar a conèixer. Inicia un intens diàleg amb amics i coneguts, al voltant d’alguna de les conferencies i entrevistes de Teresa, que troba a la xarxa.

El 23 d’abril de 2010 , el productor de La Cerimònia de la Llum, Josep Pintó, convida a Teresa Forcades a l’estrena de l’espectacle al Monestir de Sant Llorenç de Morunys. En el sopar post concert, Teresa proposa a Lídia fer el concert d’inauguració del Congres de (ESWTR) a Salamanca a l’agost de 2011.

Abans, però, Lídia Pujol va a les Jornades d’alimentació Fira de la Terra el 27 de nov. de 2010 i descobreix el poder de convocatòria i comunicació en directe de Teresa Forcades. (Van haver d’habilitar una sala annexa a la principal que tenia un aforament de 800 persones)

Teresa Forcades convida a Lídia Pujol a fer un curs de tècnica d’alliberació emocional (EFT) al seu monestir, on descobreix La Comunitat de Monges Benedictines de Sant Benet de Montserrat.

Arriba l’estiu del congrés, i en el concert d’inauguració Teresa Forcades tradueix a l’anglès per un públic europeu, la introducció que Lídia Pujol fa de les cançons. Aquesta feliç experiència fa prendre consciència a la Lídia Pujol que la seva expressió musical està profundament vinculada al missatge de la Teresa Forcades, i la inspira a voler realitzar un encontre entre paraula i música que es materialitzarà un any desprès en el seu espectacle «Converses singulars amb Lídia Pujol».

 

En el transcurs de tot aquest any, un cop més Teresa Forcades convida a Lídia Pujol al curs que imparteix mensualment al monestir sobre «Ser persona, avui». El seu missatge d’amor i llibertat la impacta i la transforma profundament, i li fa sentir la necessitat de donar-lo a conèixer. Això li ha impulsat a assistir, enregistrar i fer difusió a través de les seves xarxes socials de diverses conferències de la Teresa Forcades.

Lídia Pujol descobreix el llibre «Una nova imatge de Déu i de l’home«, una conversa entre Teresa Forcades i Àngela Volpini conduïda per Laia d’Ahumada, i fa un concert literari la diada de Sant Jordi de 2012, en el que vincula el contingut de diferents fragments del llibre amb la temàtica de les cançons. Juntament amb les tres autores, preparen la presentació del llibre sota un format singular inspirat en aquesta comunió de llenguatges (paraula i música) el proper 1 d’octubre al teatre Romea de Barcelona sota el títol «El coratge de revelar-se/rebel•lar-se«.

Després de tancar una etapa inicial de 12 representacions de La Cerimònia de la Llum per els monestirs més importants de Catalunya, Lídia Pujol inicia una nova etapa aquest 13 d’agost al Monestir de la Porta Ferrada de Sant Feliu de Guíxols, curiosament, sota la famosa arcada de Sant Benet. En aquesta nova etapa, Lídia Pujol vol incloure a La Cerimònia el missatge d’esperança de la cançó «Vetlla de Nadal» del monjo de Montserrat Gregori Estrada, que la pròpia Teresa va ensenyar a Lídia Pujol i que ambdues han cantat plegades a «Converses singulars» i al programa de tv3 «Singulars«.